Naar Tissamaharama

28 februari 2018 - Tissamaharama, Sri Lanka

2018-02-27

Nadat de wandelaars terug waren in het hotel zijn we gaan lunchen, al hoewel het van te voren was besteld sta je er versteld van welk een organisatorische chaos het hotel er van kan maken. De ,een krijgt wel een sandwich en de ander zit maar te wachten en dan komt men tien keer vragen wat had u nog maar besteld.

Enfin uiteindelijk zitten we dan om ruim twee uur in de bus voor een lange tocht naar Tissamaharama.

Onderweg een mooi landschap, hier zijn de bergen begroeid met grassen en dan hier en daar een boom of struik.

Ook kwamen we een mooie waterval tegen en even later een kudde waterbuffels. Wat ook normaal is een grazende koe zomaar langs de weg.

Rond 10voor 6 zijn we bij het olifantenweeshuis waar de laatste voeding begint om 18.00uur, prachtig om te zien. De ene olifant is kleiner dan de ander en ze geven ook wel  commentaar als e er niet mee eens zijn.

Aangezien ze een aantal keren per dag gevoed worden, willen sommige olifanten wel meer, maar helaas.

Volgende week worden er 4- 5 olifanten weer uitgezet.

Aangezien we met een grote bus rijden, moeten we omrijden om bij het hotel te komen en komen we pas om kwart over 8 aan.

Hierna snel naar de kamer en dan nog even lekker eten.

We hebben hier een

Prachtige kamer, een balzaal met goede bedden.

1. Frank en Ria:
    28 februari 2018
    Leuk hoor die baby-olifantjes! Maar wel een rit om daar te komen zeg!
  2. Roelien:
    28 februari 2018
    Wat een mooi project, zo 'n weeshuis! Goed dat ze dat doen.