Opweg naar het strandhotel

3 maart 2018 - Galle, Sri Lanka

2018-03-01   Opweg naar ons strandhotel de Palms in Beruwala

Het was weer vroeg op, half 6, half 7 ontbijt en dan moeten de koffers al buitenstaan en dan gaan we om half 8 weer op pad.

Een lange rit van 268km.

Het is eerst rustig in de bus en de meestemense  slapen nog even verder.

De eerste stop is thee drinken en een sanitaire stop bij Matre, hier ligt ook een prachtig strand.

Maar helaas na een paar foto,s te hebben gemaakt gaan we weer verder, nu naar Galle een plaats uit de VOC tijd. Hier staat een hele mooie Nederlands Hervormde Kerk met daarin een heleboel grafzerken met daarop u namen vermeld.

Hierna gaan we even wandelen door de vestig waar het bloed heet is.

Lunchen bij nazaten van fam van der Valk.

Ook hier kan men de boel niet helemaal uit elkaar houden en Marco maar wachten op zijn bord nasi, helaas maar uiteindelijk kwam het toch.

Met z,n allen in een kleine shuttle bus op naar de parkeerplaats

Hierna verder naar de schildpadden opvangcentrum.

Hier worden niet alleen eieren uitgebroed of hele jonge schildpadden, maar ook die verstrikt zijn geraakt in de vissersnetten. 2 schildpadden hadden ook geen voorpoten meer en kunnen dus in open zee niet overleven. Er waren ook 2 schildpadden waarvan het schild een behoorlijke deuk had opgelopen, dat was ook zorgwekkend.

Of die nog weer terug konden naar open zee is nog maar de vraag.

Hierna door naar ons hotel de Palms in Beruwala.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank en Ria:
    3 maart 2018
    Hallo globetrotters,
    Wat goed dat er zo voor de schildpadden wordt gezorgd. Jullie zien wel heel veel, ook interessant de kerk uit de VOC tijd. Hier is het nu nog heeeeeel koud, volgende week ietsje minder koud! Geniet dus nog maar van de lekkere temperatuur!
  2. Jan van der Vossen:
    3 maart 2018
    Harm en Grietje,
    Mooie foto's en wat een ervaring. Veel plezier samen met deze mooie reis.
  3. Waltraud Dallinger:
    4 maart 2018
    Als ik al jullie verhalen zo lees zijn jullie aan vakantie toe als jullie thuis komen ;-)
    Wat hebben jullie veel gezien en veel gedaan, rust nu nog lekker uit aan het strand en tot snel. Geniet nog ff
  4. Anneke:
    4 maart 2018
    Mooie foto's, jullie hebben al veel gezien, volgens mij een heel druk programma hè. Veel plezier nog!