Op weg naar Colombo.....

6 maart 2018 - Wattala, Sri Lanka

Dinsdag 6 maart 2018

En dan is het zover, vanmorgen vroeg op en we gaan richting Colombo.

Er is een andere bus gekomen, deze is kleiner en dat hebben ze gemerkt met het inladen van de bagage.

We hebben hartelijk afscheid van de achterblijvers genomen en gaan op pad.

Het is vroeg, dus het eerste gedeelte zitten veel mensen nog even te dutten. Onderweg zie je veel steegjes en kleine plaatsjes.

Hoeveel te meer wij Colombo naderen des te drukker het is op straat.

Wat wel opvalt tijdens de rondrit door Colombo, er wordt bijna nergens gestopt en het stikt hier werkelijk van de beveiliging.

Toen hadden wij nog geen nieuws gezien en wisten dus niet wat er aan de hand was.

Tijdens onze rondrit wees de gids ons op een paar bijzondere gebouwen:

Ten eerste: Jami-Ul Alfar Moskee

De Jami-Ul Alfar Moskee is misschien wel de best bezochte attractie van Sri Lanka Colombo. Deze oude moskee is volledig gekleurd in rood en wit. De moskee werd in 1909 gebouwd en is open voor bezoek wanneer er geen gebed is. Wanneer je de moskee wilt bezoeken is het wel belangrijk om je te houden aan de kledingvoorschriften.

Ten tweede:Sri Kailawasanathan Swami Devasthanam Kovil (Hindoetempel)

Deze oudste en grootste Hindoetempel van Colombo is werkelijk een lust voor het oog. Goed, het is wat kitscherig en overdreven, maar de details zijn werkelijk verbluffend. Er valt hier verder niets te doen, maar gezien zijn handige locatie aan de achterkant van Fort Station is het een aanrader om hier een klein blokje voor om te lopen en je ogen uit te kijken.

Ten  derde: Colombo National Museum & Art Gallery

Locatie: Albert Crescent, Cinnamon Gardens (Colombo-7)

In het Colombo National Museum vind je een collectie die de geschiedenis van Sri Lanka verteld, met oa. rots sculpturen uit de oude steden, fascinerende schilderijen en een prachtige collectie religieuze objecten. In het naastgelegen Colombo National Art Gallery kun je hedendaagse en historische kunst schilderingen zien.

Hierna zijn we door de wijken gereden en vooral waar de ministeries etc zijn gevestigd. Voor de lunch zijn we gebracht naar het  Dutch hospital waar je momenteel kunt schoppen en lunchen.

Helaas hadden wij maar een uur en aangezien het Srilankaanse  tempo iets.... lager ligt dan de nederlandse hou je 5 minuten over om de lunch naar binnen te werken.

Tot onze verrassing kwam onze gids Zeeer daar ineens binnen wandelen, je wilt niet weten wat er dan gebeurt.

De engelse gids van vandaag deed toen even een stapje naar achteren.

Dit is het dan voor deze reis, morgenvroeg om 5 uur op en dan mogen we naar de luchthaven voor de terugreis naar Nederland via Dubai.

1. Frank en Ria:
    6 maart 2018
    Jeetje, zit het er al weer bijna op. Morgen weer op de terugreis. Mooie foto's van de Hindoe Tempel en de Rode Moskee, heel apart hoor. Veel gezien en nu weer naar ons, ook mooie, Nederlandje! Goede terugreis en laifs uut Zuudloar'n van RiFra
  2. Marjan:
    6 maart 2018
    Mensen.....wat hebben jullie veel gezien!
    Nu nog een weekje om bij te komen?
    Goede terugreis gewenst!
  3. Anneke:
    6 maart 2018
    Weer mooie foto's en voor straks goede reis naar huis.
  4. Trijn Haan.:
    6 maart 2018
    De vakantie zit er bijna weer op, en zo te zien hebben jullie genoten, en wij mochten op afstand met jullie mee reizen door die prachtige verhalen. Voor morgen een goede terug reis. Groet, Trijn.