Opweg naar Bandarawella

27 februari 2018 - Tissamaharama, Sri Lanka

2018-02-26

We verlaten Kandy en gaan opweg naar Bandaruwella de volgende stop op onze route.

We komen langs heel veel theeplantages waar de pluksters druk bezig zijn met het oogsten.

Dit werk wordt niet alleen door de vrouwen gedaan maar ook door de mannen, maar ze werken wel op strikt gescheiden velden.

De mensen moeten 18 kg theeblaadjes per dag plukken minimaal, maar over het algemeen gaan ze tot 22 - 23 kg per dag. Alles wat boven de 18 kg geplukt werdt levert een extra bonus op en een goede aantekening in het grote boek.

,s morgens voor de theepauze plukken ze 4,5 kg en dan tot de middag pauze 4,5 kg en ,s middags is het evenredig zo verdeeld.

We hebben een grote theefabriek bezocht welke gewoon in werking is.

Je kon merken dat men het gewend is dat er toeristen langs komen.

Er is ook een proeflokaal waar de thee geschonken wordt en uiteraard een shop.

Hierna moeten we nog 1,5 uur rijden en dan komen we aan bij het treinstation waar we instappen voor onze reis  van 2 uur naar onze eind bestemming van deze dag.

Onderweg stopte de trein plotseling want er stonden jongelui bovenop de trein selvies te maken.

We worden gebracht naar ons hotel : hotel Orient, een “eenvoudig hotel” we krijgen een suite kompleet met een kingsizehemelbed.

Super mooi en een prachtige badkamer.

We kunnen er even extra van genieten want er staan 2 excursies op het programma een zware wandeling Horton Plains en 1 door de thee plantages langs de steile hellingen, die zijn te zwaar voor mijn rug.

Dus dien wij even iets anders.

1. Roelien:
    27 februari 2018
    Wat weer interessant wat jullie meemaken...en 18kg...dan mag je wel heel wat plukken voordat je op dat gewicht bent. Ongelofelijk! Leuk hoor, je reisverhalen en foto's Grietje! Groetjes aan Harm.
  2. Frank en Ria:
    28 februari 2018
    Zier er prachtig uit. De foto's zijn deze vakantie erg mooi, ander toestel? Lijkt me wel zwaar dat geklauter omhoog Grietje, fijn dat je een handje werd geholpen! Laifs uut Zuudloar'n