aluthgama

4 maart 2018 - Beruwala, Sri Lanka

Zaterdag 3 maart 2018

Met de tuktuk op pad naar het in de buurtgelegen dorp

Hier eerst even naar de bank en dan lekker shoppen hierna heeft de tuktuk man ons naar een goede koffietent gebracht Baristo.

Eindelijk een goed kop koffie.

Rond 4 uur in de middag een Ayurveda massage, je wordt van top tot teen onder de olie gegoten en het resultaat liet te wensen over, dus geen herhaling hiervan.

Zondag 4maart 2018

Van stilzitten is bij ons geen sprake,

Rond kwart over 10 kwam de man van de tuktuk precies op tijd aanrijden en zijn we samen op pad gegaan.

Eerst hebben we een boottocht gemaakt over de rivier en een paar zij lagunes. Af en toe met je hoofd naar beneden tussen de takken door, echt fantastisch. Veel dieren gezien. En ook veel mooie plaatjes geschoten.

Hierna even een verfrissing en toen op naar de Brief Garden, 20 minuten buiten Aluthgama.

Prachtige plek met mooie tuin en huis van bevis bawa

Met de tuk-tuk er naar toe. De driver stopte Onderweg om allerlei kruiden en planten te laten zien. Erg mooie tuin met prachtige bloemen.

Het huis met div kunstwerken en foto's van Bevis Bawa is te bezichtigen. Hij is op 84 jarige leeftijd overleden. Hij heeft zijn huis en tuin nagelaten aan zijn medewerkers. Hij was homo dat was in die tijd een nogal gevoelig thema. Ook nu nog wordt er een beetje geheimzinnig over gedaan. En wat men ook vertelde is dat Bevis Bawa ergens nog familie is van het engelse koningshuis en dat men nog regelmatig in het huis logeert in Sri Lanka.

het is een erg mooi uitstapje zeker de moeite waard.

We waren ongeveer een half uur terug in het hotel en toen begon het weer te rommelen in de lucht, hier weet je het maar nooit of het gevolgd wordt door onweer of niet.

1. Lida de vries mulder:
    5 maart 2018
    Wij genieten van je reisverhalen en mooie foto"s ,veel plezier en tot de volgende verhaal.
    Groeten Jarig&Lida
  2. Roelien:
    5 maart 2018
    jullie beleven heel wat! Gezellig om zo ' mee te reizen'.
    Leuke pose van Harm trouwens! ( onder de boom) . Veel plezier nog, lekker genieten!
    Groetjes