Opweg naar Kandy

24 februari 2018 - Kandy, Sri Lanka

2018-02-23 Het is vroeg op vanmorgen en we gaan weer een stukje verder op de route door Sri Lanka , nu opweg naar Kandy. Een mooie route door de jungle. Allereerst gaan we naar een groothandel in allerlei soorten groenten. Er zijn soorten die we ook in Nederland kennen, maar toch kom je ook een aantal tegen welke voor ons zeer bijzonder zijn. De handel is buiten en wel direct van de ene pick-up naar de andere of soms ook een tuk-tuk. Zeer bijzonder om te zien en voor hun ook bijzonder dat er een groep langs komt met foto camera om dit gebeuren vast te leggen. Hierna gaan we door naar een specerijen tuin, en krijgen we uitleg over allerlei kruiden en waar die voor dienen. Hier in Sri Lanka gebruikt men veel kruiden als medicijn, het is dan ook zeer bijzonder om te horen hoeveel de natuur van moeder aarde te bieden heeft voor onze westerse kwaaltjes. Als laatste konden we een nekmassage krijgen met een aparte olie. Bij de specerijen tuin is ook een restaurant en hier hebben we een Srilankaanse lunch gehad. Een lunch bestaat hier uit: soep - hoofdgerecht rijst met curry - fruit toe. Bij de ingang cq uitgang stond een mooie gele kever geparkeerd en zag ik ook een vignet in een busje liggen van boerderij reizen van Sri Lanka. Dan denken jullie dit is het wel, nou lekker niet. We gingen snel naar het hotel, in 20 minuten inchecken- koffers moesten nog uitgeladen worden - omkleden Op naar het centrum voor een dans voorstelling met als afsluiter een paar vuurdansers. Hierna de weg overgestoken naar de grote boeddhistische tempel in Kandy want daar is het in het weekend te druk voor ons. Ieder weekend komen hier bijna 30.000 pelgrims op bezoek. Het stikt dus in de straten bij de tempel van mensen allemaal in het wit en die komen hoofdzakelijk met bussen aan. Het zijn niet alleen volwassenen maar hele families van opa en oma tot aan de baby,s en alles wat er tussen past. Bij de tempel moeten we de schoenen uittrekken en gaan op sokken verder, trappen op en trappen af. Ik probeer zoveel mogelijk een leuning te vinden en rustig te blijven. Een zeer indrukwekkend gebeuren en de kerken in nederland zouden jaloers moeten zijn op zoveel Rond 8 uur waren we weer in het hotel en toen konden we direct aanvallen in het restaurant bij het diner. Hier in het Thilanka hotel hoog op de berg dichtbij het centrum van Kandy hebben wij een prachtig uitzicht en wordt iedere morgen en avond een heerlijk buffet gepresenteerd met voor een ieder wat wils. Na het diner de kamer opgezocht, want mijn rug klaagt en mijn knieën ook. Dus na het douchen insmeren en uitrusten, want het zijn lange dagen en in tegenstelling tot in Nederland hebben wij hier een lekker temperatuurtje. Foto,s houden jullie tegoed ivm zwak internetsignaal.

1. Marjan:
    24 februari 2018
    We zijn erg benieuwd naar de foto's van die toch heel erg andere wereld! Sterkte met dat lijf van je Grietje!
  2. Derry:
    24 februari 2018
    Vast geen spekbonen op de groentenmarkt, hè Harm😉. Maar wel veel mooie indrukken..🙋🙋🙋
  3. Frank en Ria:
    24 februari 2018
    Wat weer een mooie verhalen en wat zien jullie veel! Ook erg mooie fotos, genieten lekker mee zo!
  4. Harm en Grietje:
    24 februari 2018
    Geen spekbonen, maar wel soortgelijke bonen en natuurlijk kouseband.

En koffiie: af en toe vindje een lekker kopje koffie, maar o er het algemeen kun je hier beter thee drinken.
    Wij zelf drinken veel water.( geen kraanwater)