Anuradhapura

20 februari 2018 - Sigiriya, Sri Lanka

nu

Dag 5  Anuradhapura

We verlaten de kust en rijden het binnenland in. Via een prachtige route komen we aan in Anuradhapura, eeuwenlang de hoofdstad van Sri Lanka en daarom tegenwoordig de belangrijkste historische stad van het land.

Na het heerlijke ontbijt zijn we vanmorgen om half 9 weer op pad gegaan. De koffers stonden al in de bus en als iedereen present is gaan we op pad richting Anuradhapura.

Onderweg komen we langs een prachtige boeddhistische tempel waar we even een paar foto’s mochten maken, tenzij je tenminste passende kleding aan had.

Een paar mensen hadden daar geen erg in maar werden direct terug gestuurd.

Na een kopje thee of koffie onderweg door naar het Hermitage hotel,

Een oase midden in de rimboe.

Na de lunch en even opfrissen zijn we om half 4 weer vertrokken om een bezoek te brengen aan de 2 grote stoepa’s , hier moet je de schoenen uittrekken en op sokken verder gaan ,de trappen hier en daar op en door het fijne zand met de kleine steentjes. Hier vond even later ook een processie plaats wat ons bezoek zeer bijzonder maakte.

Een processie dat mensen kleden brengen naar de monniken zodat deze nadat er geofferd is verder kunnen gaan met mediteren.

Ook zagen we een monnik die echt helemaal in trance stond.

Een klein iel mannetje ergens in een hoekje. Een bordje erbij van niet storen en geef me geen geld, want dat heb ik niet nodig.

We reizen met een grote bus want de groep bestaat uit 29 personen en dan komt daar nog een gids en chauffeur en beide hebben een assistent er bij.

Hoe is het weer hier? Rond de 33-34 graden met een hoge luchtvochtigheid ( rond de 74%)

Dat betekend s’avonds heb ik de lamp uit en na het diner is het uitrusten, zoveel mogelijk tenminste.

Hier in het Heritage hotel en in het Palm Beach hotel waar we geweest zijn zijn de bedden prima, alles keurig schoon.

Terwijl ik dit schrijf is het nog vroeg en je hoort allerlei geluiden van de dieren maar ook hoor je de oproep tot  het ochtend gebed.

1. Ina:
    Hoi Harm en grietje
    Leuk dat jullie weer een blog bijhouden.
    Zo kunnen wij weer een ander stuk van de wereld zien.
    Wat een kleurrijke reis. En een heerlijke temperatuur.
    Veel plezier met alles en iedereen.
    Groetjes Anne en ina
  2. Anneke:
    20 februari 2018
    In keer 3 uitstapjes gelezen, veel mooie foto's bekeken. Goede reis verder! Genieten!!!
  3. Annette:
    20 februari 2018
    Hoi jullie zien weer bijzondere dingen. Geniet ervan, wij kijken vanaf een afstandje mee naar jullie reis. Groetjes van ons
  4. Dikke smock van Alberdien en de jong,s:
    26 februari 2018
    Hallo genieters!

mooie foto's hoor en zo te zien hebben jullie daar schitterend weer!
    Voor vast ook lekker Grietje, even een massage tussen door .
    Vind je eigen kleren toch leuker staan dan dat gele zijde,stip doet het goed.
    Hoe is het met Harm, vind hij het eten er ook lekker , mis de foto er van?
    nog heel veel leuke dagen gewenst